woensdag 22 april 2015

Flower Power Spring Coat breien


Wat ik leuk vind aan bloemen is dat veel bloemen echt seizoensgebonden zijn. Deze kievietsbloemetjes (Fritillaria) zijn bijvoorbeeld echte voorjaarsbloemen. Heerlijk als die weer op tafel staan te pronken: de lente is begonnen. En hoe! We zijn al verwend met een écht warme dag. De eerste 'rokjesdag' is een feit.

Ondanks dat ik best van 'blote-benen-temperaturen' hou, ben ik toch meer het type voor een lekker lang vest. Maar dan natuurlijk wel een voorjaarsvariant. Via Pickles vond ik een perfect patroon - de tropical coat (goeie naam!) - om zelf aan de slag te gaan. Ik besloot ‘m een flower power lentelook te geven geïnspireerd door de kleuren van de kievietsbloemetjes op tafel.

Bij dé Rotterdamse breiwinkel Ja,wol vond ik heerlijke mohair-garens die geknipt zijn voor dit klusje: goud en roestig bruin-rood (normaal zijn de bloemen overigens wat meer paars). De wol komt van boeren uit Zuid-Afrika die alle dagen van het jaar goed voor hun dieren zorgen, waardoor de materialen echt super zacht aanvoelen. 

Goed, nu alleen nog even maken. Schijnt een makkie te zijn. Dus, in de pennen! Wat mag er in jouw voorjaarsgarderobe eigenlijk echt niet ontbreken?

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.