maandag 9 maart 2015

MONO NO AWARE

Dit beeld kwam ik op Pinterest tegen en deed me denken aan een artikel wat ik een paar weken terug op Kinfolk las over het Japanse principe Mono no aware: het begrip dat de mooiste momenten in het leven ontstaan vlak voor het moment ten einde is. Mono no aware gaat over de acceptatie van de vergankelijkheid van het leven. Japanners zien volgens dit concept de schoonheid en diepere betekenis van een levenscyclus. 

Mono no aware leert je als het ware niet te treuren om voorbijgaande zomers, maar laat je onder een boom met bloesems zitten die al haar blaadjes verliest om daar op dat moment ten volste van te genieten en zo de laatste momenten van de zomer te vieren. Mono no aware leert je nú te leven en lief te hebben. Nu te zijn. Nodig vrienden uit, blijf laat op, geniet, dans. Want dit moment, deze kans, dit seizoen zal voorbij gaan. Leef en beleef het zolang het kan.

In deze foto zie ik het vieren van de schoonheid van de natuur en eigenlijk (metaforisch) het leven in al haar facetten. Ik zie hoe mooi het was en daardoor hoe mooi het is. Het zet alles in perspectief. Shot by Billy Kidd. De hele serie bekijk je hier. En het artikel lees je hier. 

~ Mooie week!

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.