dinsdag 6 januari 2015

Kerstboom eruit, stoere Amerikaan erin

Traditioneel gezien ruim je vandaag - op Driekoningen - de kerstboom op. Zeg eens eerlijk, heeft echt iemand het zó lang volgehouden? Ik kijk altijd naar het hele kerstgebeuren - inclusief boom - uit, maar zodra de Kerst voorbij is, verban ik de boom direct naar buiten en de spullen naar zolder. Tot volgend jaar!

Twee weekjes verder moet ik bekennen dat ik die groene rakker toch een beetje mis. Op zoek naar een waardige opvolger dus. Een stoer ding én makkelijk in de omgang graag (klinkt als mijn ideale man). Laat een robuuste Yucca nu de perfecte ik-heb-geen-groene-vingers-plant zijn. My man! De plant staat voor zuivering en transformatie: heb ik aan het begin van het jaar ook nog een 'detox' te pakken. 

Ik las trouwens dat de Yucca langs koffieplantages in Zuid-Amerika groeit om de koffieplanten van schaduw te voorzien. Het 'snoeihout' van de planten wordt in Europa opgepot en na vorming van de bladrozetten weer als woonplant verkocht. Een 'cowboy' met een verhaal. Check dit filmpje

Wat zet jij op de plaats van de kerstboom?


Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.