vrijdag 2 januari 2015

Exposé: een serie bijzondere portretten

Zoals ik hier al zei doe ik dit jaar niet aan goede voornemens. Op een of andere manier ontstaan die bij mij vaak uit een gevoel van schuld en als ik er dan (wéér) niet in slaag om me eraan te houden, kun je je vast voorstellen hoe ik me voel. Ik neem me liever voor er op élk moment van het jaar het beste uit te halen. Aan het begin van het nieuwe jaar kijk ik wel graag vooruit naar de leuke dingen die in het verschiet liggen. Zowel op persoonlijk vlak als zakelijk. 

Een daarvan - op zakelijk gebied - is Exposé. Een serie video's waarin mensen met een bijzondere passie voor bloemen en/of planten worden geportretteerd. Om hier samen met mijn collegae, Hotel Rebel - met achter de camera Mathilde Karrer - aan te werken, is een feest. We spreken mensen uit alle windstreken en uit verschillende vakgebieden; van Londen tot Parijs, Amsterdam en Barcelona, van ontwerpers, arrangeurs en kunstenaars tot 'gewone mensen' met een bijzonder verhaal.





Eind december beet Master Florist Menno Kroon de spits af. En ook al is de eerste video helemaal in kerstsferen, zijn visie is absoluut tijdloos. Het is geweldig om te horen waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en hoe zich dat als een zaadje in zijn hoofd plant om in de loop van de tijd uit te groeien tot een prachtig concept. Zijn devies: 

"Kijk en observeer. En als je kijkt, neem dan ook echt waar! Zie je iets dat je raakt, volg dan je eigen verhaal. Laat je inspireren door anderen, maar ga niet kopiëren. Kies voor eigenheid!"

Een wijsheid die natuurlijk veel verder reikt dan alleen bloemen en planten. 

We bezochten hem in zijn inspiratiehuis in Cothen: een fantastische plek die je niet onberoerd laat. Na het zien van die plek wil je eigenlijk nog maar een ding: een fantastische kamerplant in huis halen om tot in de eeuwigheid te vertroetelen of een geweldige bos bloemen aanschaffen als statement piece voor op tafel. Kijk je mee en laat je weten wat je er van vindt?

Fotocredits: Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.