vrijdag 11 juli 2014

Floral Friday: Kamille


Op vrijdag haal ik vaak verse bloemen in huis. Het weekend is niet compleet zonder iets moois op tafel. Als het even kan, koop ik op vakantie ook bloemen. Het maakt een vakantieplekje nog fijner. Op Ile de Re kocht ik een bos Kamille op de lokale markt. Ik ben gek op veldbloemen. Wist je trouwens dat je Kamille-bloemetjes ook kunt drogen en er thee van kunt maken? Als de bloemen helemaal open zijn en de hartjes mooi geel, pluk je ze. Om ze te drogen verwarm je de oven tot bijvoorbeeld 200 graden, zet 'm dan uit en leg de bloemen er in. De bloemen zijn dan meestal na een paar uur droog. Je kunt ze natuurlijk ook in de zon (als die schijnt) drogen. Je laat de gedroogde bloemen ongeveer 10 minuten in heet water trekken en klaar is je thee. Kamillethee heeft een rustgevende werking. Ideaal voor een relaxte start van je weekend dus. Let op: net als met alles eigenlijk, is het belangrijk het met mate te drinken.

Vanaf nu is vrijdag 'Floral Friday'. En op 'Floral Friday' deel ik een bloemig bericht. Heel fijn weekend! Maandag neem ik je weer mee naar Ile de Re.

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.