dinsdag 16 oktober 2012

Breien voor beginners


Met (heel veel) hulp en geduld van Ingrid en Yvonne kan ik inmiddels een klein beetje haken. Wat ik nog niet kan, maar wat ik ook graag zou willen leren, is breien. Wie nog denkt dat breien voor mutsen is, moet hier maar eens kijken. Er zijn tegenwoordig heel veel moderne breicommunities en webshops te vinden die geweldige wol en patronen verkopen. Deze sjaal lijkt me geweldig om te maken of deze stoere baby-hoodie voor Joris. Maar goed, dan moet je dus wel een beetje kunnen pennen. Eens kijken wie me dat kan leren... 

6 opmerkingen:

  1. oeh beiden zijn leuk!! breien lukt mij ook niet helaas...wel eens gekeken naar een cursus, heb wel de naalden van mijn oma geerfd, maar heb het niet in de vingers:-) Alles goed verder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Juultje, alles goed hier hoor. En met jou? Al over de helft toch? Geniet er lekker van hoor. Voor je het weet is het zover. Wat natuurlijk ook leuk is, hoor ;D liefs, Esther

      Verwijderen
  2. Heb het vorige winter geprobeerd... op de site van Zeeman stond een "how to". Na de zoveelste keer een steek laten vallen en even zoveel keer alles lostrekken om opnieuw te beginnen, zei mijn oudste kleuterzoon "mama jij kunt echt niet breien he!".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag net jouw foto met Joris op FB (CUTE!)
    Breien is leuk, maar het getik van de breinaalden, daar raak ik niet aan gewend...
    Mijn recente mini project (grof gebreide stoolcover) gaat 'm waarschijnlijk niet worden.
    Zo'n gebreid sjaaltje voor Joris lijkt me super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ben wel verliefd hoor ;D
      Ik moet ook nog maar zien hoor, wat er van komt van dat breien ...

      Verwijderen

© From Ezter with Love Maira Gall.