maandag 30 maart 2015

De beste verjaardagstaarten



Dit weekend mocht ik er een lente bijtellen. Reden voor een klein verjaardagsfeestje. En wat hoort er bij feest? Juist. Taart! Héél véél taart. Naar inspiratie om zelf aan de slag te gaan hoefde ik niet lang te zoeken. Die had ik al gevonden op Instagram via _Foodstories_. Een account wat ik al een tijdje watertandend volg. 

De dames achter Our Food StoriesNora (food-styliste) en Laura (fotograaf), delen sinds 2013 vanuit hun Berlijnse studio de meest waanzinnige food stories. En dat is niet alleen mijn mening. Ze hebben alleen al op Instagram meer dan 209-duizend (!) volgers. Bekijk hun timeline en je vraagt jezelf echt niet meer af hoe dat toch gekomen is.

Omdat het lastig kiezen is tussen zoveel heerlijkheid, koos ik uiteindelijk drie recepten. Het aantal was misschien wat ambitieus voor een avondje bakplezier, maar de recepten waren op zich goed te doen. We maakten een cheesecake met meringue, een citroen-courgette taart met maanzaad en lemon curd én een bananen-cakeVia de linkjes vind je de recepten (overigens allemaal glutenvrij) en foto's. 



Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat ze smaakten zoals ze erop de foto's uitzien: spectaculair! Geen een uitgezonderd. Het was een feestje. "Driewerf Hoera: Hoera, Hoera, Hoera!"





PS: nu ik er zo over nadenk ... deze baksels zouden op je Paas-brunchtafel eigenlijk ook niet misstaan. Paasstolletjes move over.

1 opmerking:

© From Ezter with Love Maira Gall.