dinsdag 13 april 2010

Me en my magazines

Als ik een verslaving van mezelf zou moeten bekennen dan is dat mijn ontembare behoefte aan tijdschriften. Het maakt me niet uit wat. Ik verslind alles. Van de Flow tot aan de Cosmopolitan, van de Landleven tot aan de VT Wonen. Nederlands, Engels, zelfs Frans en Deens (wat ik uiteraard totaal niet begrijp). Ik koop (tot wanhoop van mijn lief) héél véél bladen. Vaak meerdere tegelijk, want kiezen kan ik niet.  Ik heb ook een paar abonnementen. Ik weet precies wanneer welk blad op de mat valt. Op zo'n dag ga ik 's ochtends met een goed gevoel de deur uit, wetende wat er 's avonds op me ligt te wachten. Ik sla de after work praatjes resoluut over om zo snel mogelijk met mijn nieuwste schat op de bank te kruipen. Ik verslind mijn blaadjes helemaal. Maar wel volgens een (door mij) beproefde methode. Om mijn eerste honger te stillen, blader ik er vluchtig doorheen en scan de koppen. Wat ik hierbij nooit oversla is de vooruitblik op de volgende uitgave. Deze roept bij mij namelijk altijd het gevoel op dat de volgende beter is dan degene die ik op dat moment in mijn hand heb. Dat wil ik dus niet missen (overigens valt het ook vaak tegen). De verschijningsdatum prent ik goed in mijn hoofd. Vervolgens ga ik er beter voor zitten en blader nog een keer door het blad. Dit keer bekijk ik alle plaatjes uitvoerig. Als ik hier vervolgens mee klaar ben, zoek ik de leukste artikelen er nog eens bij en lees deze rustig door. Dit is pas het eerste moment dat ik echt iets lees. Hierna begint mijn gevoel van euforie meestal wel iets te temperen. In een wanhopige poging het gelukzalige gevoel vast te houden, ga ik nóg een keer door het blad heen. Nu lees ik álle stukjes uitermate zorgvuldig, waarbij ik met de laptop op schoot alle interessante url's tegelijkertijd bezoek. Over de leukste, inspirerende, mooiste dingen schrijf ik een blog berichtje, want iets uitscheuren kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen ... 


Rond moederdag zijn er weer allerlei leuke aanbiedingen voor heel veel zomer leesplezier. Hiermee mag je jezelf of iemand anders (dan alleen je moeder) best een (groot) plezier doen.

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© From Ezter with Love Maira Gall.